گروه کامپیوتر فنی حرفه ای و کار دانش استان آذربایجان غربی

فریدون سیدمصطفوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم گفت: حضور گسترده مسوولان آموزش و پرورش در نمازهای جماعت بهترین تبلیغ و فرهنگسازی برای دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه بازدید مستمر از هنرستانها و بررسی میدانی مشکلات آنها امری ضروریست؛ افزود: باید در کلیه فعالیتهای نظام تعلیم و تربیت منافع دانش اموزان را در نظر بگیریم.

این مقام مسوول ادامه داد: درآمد زایی برای هنرجویان و هنرآموزان در کنار رفع بخشی از نیازهای سیستم آموزشی از مهمترین مزایای اجرای تبصره 75 در هنرستانها می باشد.

اردشیر سیدسیاح، معاون آموزش متوسطه استان در این مراسم اظهار کرد: با استقرار پایه دوازدهم در سال آینده، نظام 3-3-6 به طور کامل مستقر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: آموزشهای فنی و حرفه ای و مهارت آموزی از مهمترین برنامه های وزیر آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب در شعار سالجاری بر اهمیت اشتغال جوانان تاکید فرموده است؛ افزود: 278 هنرستان در مناطق آموزشی 24 گانه استان فعالیت می کند.

معاون آموزش متوسطه استان گفت: 24 هزار هنرجو در بیش از 1500 کلاس درس در هنرستانهای استان مشغول تحصیل و حرفه آموزی هستند.

قدیر محمدی، ریس اداره فنی و حرفه ای و کارودانش آموزش و پرورش استان نیز گفت: هنرستانها با نیروی انسانی متخصص همچون یک شهرک صنعتی توانایی تولید دارند.

وی اذعان کرد: تحول در هنرستانها از دوره ابتدائی و هدایت تحصیلی صحیح دانش اموزان آغاز می شود.

محمدی با اشاره به اینکه میزان بیکاری در بین فارغ التحصیلان هنرستانها بسیار کمتر از سایر رشته هاست؛ اضافه کرد: بمنظور توسعه کمی و کیفی هنرستانهای استان تلاش خواهیم کرد.

<
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۱۸
گروه رایانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی