گروه کامپیوتر فنی حرفه ای و کار دانش استان آذربایجان غربی


به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، سید مصطفی آذرکیش در آیین افتتاح اولین هنرستان تخصصی طراحی دوخت " کارآفرینان فردا" آموزش و پرورش ناحیه یک استان کرمان، گفت: تقویت هنرستان ها و رشته های کاردانش می تواند معضل بیکاری را در جامعه از بین ببرد.

وی افزود: باید از تمام ظرفیت ها برای مهارت آموزی دانش آموزن استفاده کرد.

آذرکیش با بیان این که گفتمان سازی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، ایجاد فضای مهارتی و زمینه مناسب برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را ایجاد می کند، گفت: با انجام کارهای فرهنگی باید خانواده ها و دانش آموزان را به سمت رشته های کاردانش هدایت کرد که آینده شغلی آنان تضمین شود.

وی اهتمام جدی آموزش و پرورش استان کرمان در تحقق اقتصاد درون زا را مثبت ارزیابی کرد و افزود: کشور سرشار از فرصت های کارآفرینی است و یکی از عوامل موثر در بهره وری نیروی انسانی توسعه کارآفرینی است.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش سهم آموزش های مهارتی را در آموزش و پرورش مهم دانست و گفت: کارآفرینی به وجود آوردن اشتغال بدون دریافت حق الزحمه است که باید در آموزش و پرورش به این موضوع توجه ویژه ای شود.

وی توجه به ساحت 6 گانه تعلیم و تربیت و به خصوص توجه ویژه به ساحت فنی و حرفه ای و کاردانش را بسیار مهم ارزیابی کرد و بر این امر در آموزش دانش آموزان مهارت آموز تاکید کرد.

آذرکیش ادامه داد: تولید و اشتغال کشور در آینده به دستان هنرجویان توانای امروز خواهد بود و دستگاه آموزش و پرورش باید اولویت اصلی خود را تربیت هنرجویان خلاق و توانمند قرار دهد.

بر پایه این گزارش: مراسم افتتاح اولین هنرستان تخصصی طراحی دوخت " کارآفرینان فردا" آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان با حضور محسن بیگی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، حسینی مقدم مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای، آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۱۹
گروه رایانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی