گروه کامپیوتر فنی حرفه ای و کار دانش استان آذربایجان غربی

اخبار تکمیلی در مورد رشته های کامپیوتر در سال آینده

چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۳۰ ق.ظ

 که در 3 سال، 1800 ساعت دروس تخصصی را خواهند آموخت. با توجه به 600 ساعت تخصصی در سال، حداقل 16 ساعت تخصصی در هفته برای هر پایه در نظر گرفته شده است. در هر نیم سال نیز 300 ساعت تخصصی خواهند داشت که این 300 ساعت با توجه به نام رشته شبکه و نرم افزار، تمرکز اصلی بر دروس تخصصی شبکه و برنامه نویسی دارد. اما در کنار دروس شبکه و برنامه سازی، قطعا آشنایی با نرم افزارهای مختلف رشته را خواهند داشت تا در پایان این 3 سال، در صورت عدم ادامه تحصیل بتوانند مشغول به کار شوند. در این روش، هنرجو با دریافت مدرک دیپلم، عنوان کارگر ماهر را خواهد داشت و در حد کارگر ماهر باید بتواند مشغول به کار شود.

در زمینه محتوای آموزشی نیز، شرایط هنرجوی پایه دهم در نظر گرفته شده و جوری برنامه چیده شده است که برای دانش آموز سنگین و خسته کننده نباشد. در هر پایه، ترکیبی از دروس تخصصی را مطالعه خواهد کرد.

در هر نیمسال یک کتاب تخصصی برای دانش آموز با محتواهای آموزشی متنوع در نظر گرفته شده است. این کتاب بصورت بسته آموزشی ارائه خواهد شد تا دانش آموز در کلاس درس خسته نشود و انرژی معلم نیز روی تدریس گذاشته نشود. بسته آموزشی شامل کتاب و محتوای الکترونیکی خواهد بود، حتی از بازی و انیمیشن نیز برای آموزش و تمرین در نظر گرفته شده است.

کتب جدید به روشی جدید تالیف شده است. بسته های آموزشی شامل کتاب هنرآموز و هنرجو، همراه با cd خواهد بود. تالیف طوری انجام خواهد شد که دانش آموز وابسته به کتاب و cd باشد جهت جلوگیری از خسته شدن ، از ابزارهای فیلم و صدا و تصویر و انیمیشن و بازی و .... استفاده شده است. هر مبحث درسی، حداقل شامل یکی از رسانه های آموزشی اعلام شده خواهد بود.

اما روال کلی تدریس به چه صورت خواهد بود. برای هر 30 ساعت، 28 ساعت تدریس و 2 ساعت آزمون در نظر گرفته شده است و بعد از آزمون، مبحث درسی تغییر خواهد کرد. به این معنی که آزمون درسی نیز (طبق آخرین اخبار) بصورت توزیع شده در پایان هر مبحث درسی 28 ساعته برگزار خواهد شد و دانش آموز 2 نمره از 20 نمره خود را بصورت پراکنده در 10 آزمون دریافت خواهد کرد. در پایان 300 ساعت و آزمون آخر، 2 نمره آخر کسب شده و جمع نمرات، به عنوان نمره این درس تخصصی در کارنامه ثبت خواهد شد. لازم به ذکر است که این 300 ساعت، شامل محتواهای تخصصی متنوع می باشد و صرفا شبکه و برنامه سازی نخواهد بود.

نام کتاب های درسی هنوز تصویب نشده است که بتوان اعلام کرد، ولی در کل 3 پایه، 6 کتاب تخصصی ارائه خواهد شد.

❌❌❌ لازم به ذکر است که این  اطلاعات ممکن است تغییر کند. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۹
گروه رایانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی